MOJE OCM



Wiem, że OCM to dziś już żadne odkrycie :) Dla mnie jednak temat jest dosyć nowy bo nigdy wcześniej nie interesowałam się oczyszczaniem twarzy olejami ani w ogóle stosowaniem olejków. Jednak ocm dotarło w końcu również do mnie i obecnie jestem na etapie testowania różnych olejków.

Poczytałam trochę i do mojej mieszanej, naczynkowej i borykającej się z różnymi problemami cery wybrałam:


OLEJ RYCYNOWY

Posiada właściwości zmiękczające, wygładzające, ochronne. 
Poprawia nawilżenie skóry oraz przyspiesza gojenie. 
Olej można stosować bezpośrednio na twarz. 
50ml olejku kupiłam za 6zł.


OLEJ Z AWOKADO

Ten olejek jest bardzo ceniony ze względu na dużą zawartość wielu witamin, nienasyconych kwasów tłuszczowych, protein i aminokwasów. 
Posiada właściwości przeciwzapalne, łagodzące i antygrzybiczne.
Jest łatwo wchłaniany przez skórę. 
Wybrałam go bo jest zalecany do pielęgnacji skóry wrażliwej z problemami.
Może być stosowany bezpośrednio na skórę.
Za 50 ml olejku zapłaciłam ok.15zł.


OLEJ ZE SŁODKICH MIGDAŁÓW

Olejek bardzo dobrze nawilża i wygładza skórę. Jest polecany do wszystkich typów skóry. 
Zawiera kwas oleinowy, linolowy oraz witaminy:  A, B1, B2, B6, D i E.
Lekki i łatwo wchłania się w skórę.
Stosowany jest także w leczeniu egzemy, łuszczycy oraz do skóry suchej, 
swędzącej i podrażnionej.
Za 50 ml olejku zapłaciłam ok.10zł.


MOJA MIESZANKA 

Na początek sporządziłam 30ml olejku, którego bazą jest olejek z awokado (50%)
i ze słodkich migdałów (35%)
Pozostała część to olejek rycynowy (15%).

Powstały olejek ma barwę oliwkową - kolorem i zapachem przypomina oliwę z oliwek.

Jest to moja pierwsza mieszanka, ale mam jeszcze dwa olejki,
 które będę chciała wypróbować:


OLEJ Z KROKOSZA BARWIERSKIEGO 

 Stosowany jest jako dodatek w kosmetykach przeznaczonych dla skóry tłustej z trądzikiem, mieszanej (z tendencją do tłustej), a także przy skórze ze skłonnością do stanów zapalnych.
Zapach tego olejku nie powala, ale w mieszance powinien być do zaakceptowania :)


OLEJ Z PACHNOTKI

Przyspiesza gojenie ran i oparzeń. Zapobiega zaczopowaniu ujść gruczołów łojowych, działa przeciwzaskórnikowo. 
Olej stosowany zarówno przy skórze suchej, łuszczącej się, atopowej, wrażliwej, dojrzałej jak i tłustej ze skłonnością do zanieczyszczeń. 
Ze względu na silne właściwości odkażające polecany dla skóry skłonnej do podrażnień, trądzikowej, tłustej i mieszanej.


ŚCIERECZKI 

Moja cera jest bardzo wrażliwa i nie lubi szorowania, dlatego do ścierania olejków wybrałam delikatne ściereczki z mikrofibry i mikrofazy. Są to najzwyklejsze uniwersalne ściereczki. Swoje kupiłam w Lidlu za ok. 6zł. Przetestowałam obie i zdecydowanie bardziej odpowiada mi niebieska - mikrofibra. Ładnie ściera olejki i jest delikatna. Zielona z mikrofazy jest dla mnie zbyt śliska. Po każdym użyciu piorę ściereczkę w rękach i zostawiam do wyschnięcia.

Dobrze jest zaopatrzyć się w kilka sztuk, bo trzeba je często prać w wysokiej temperaturze 
żeby ściereczka była zawsze czysta, bez bakterii :)

Jestem ciekawa czy ktoś z Was też stosuje OCM? 
Jakie są Wasze ulubione olejki? Może coś polecicie? :)

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Mam w domu książkę o domowych kosmetykach, le temat oczyszczania olejami nie został tam dobrze potraktowany. Zazwyczaj wydawałoby się, że smarowanie twarzy olejami sprawi, że cera będzie tłusta. Obawiałam się tego, bo sama mam tłustą cerę. Muszę wypróbować, tym bardziej, że oleje można kupić za grosze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz